Köpeğimi nasıl yıkarım?

Güncelleme tarihi: Oca 26

Köpek yıkanır mı? Köpek nasıl yıkanır? Köpek hangi sıklıkla yıkanır? Köpek şampuanla yıkanır mı? Bu soruların cevaplarını sizler için derledik.

Köpekler doğaları gereği kendi temizliklerini yapabilen hayvanlardır. Fakat bunun yetmediği zamanlarda köpeğinizi elbette yıkayabilirsiniz ama bunun için dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular vardır.

Köpekleri yıkama sıklığı köpeğinizin ırkı, yaşı, tüy yapısı ve yaşadığı ortam gibi pek çok etkene bağlıdır. Genel olarak yazın 2-4 haftada bir kışınsa 6-8 haftada bir yıkamanız önerilir. Köpeğinizin sık sık kirlendiğini düşünüyorsanız bu süre zarfını veteriner hekiminize danışarak düzenleyebilirsiniz.

Bazı köpek ırkları suyu severken bazıları da suyu sevmemektedir. Bunun için köpeğinizi küçük yaşlardan itibaren yıkmaya alıştırmanız onun yıkanmaya karşı olan bakışını değiştirecektir. Köpeğiniz 2-3 aylıkken yıkamaya başlayabilirsiniz.

Yavru köpekler yetişkin köpeklere göre daha hassastır. Lütfen köpeğinizin aşılarının tam olduğundan emin olduktan sonra yıkama işlemine başlayınız.

Eğer hayvanınızın aşıları tam değilse hastalıklara açık bir bünyesi olduğundan hasta olması yüksek bir ihtimaldir. Aşılarını yaptırdıktan sonra hayvanınızın yıkanmaya alışması için ayda 1 kere yıkayabilirsiniz.

Köpeklerin yıkaması çok sabır gerektiren bir iştir. Tüm bu aşamalarda köpeğinize karşı çok şefkatli ve sevecen yaklaşımlar seyredin. Ona asla bağırmayın, cezalandırmayın. Ona güvendiğinizi hissettirin ve onun da size güvenmesini sağlayın. Alışması için banyo esnasında çok aşırıya kaçmamak suretiyle ödül mamalarından yararlanın.

Köpeklerin yıkama işleminde ilk olarak banyonuzu köpeğiniz için hazırlayın. Kendisini rahatlatacak eşyaları yakınında tutun örneğin sevdiği bir oyuncağı yanında bulundurun. Kullanacağınızın tarağı, havluyu vs. yanınıza alın. Köpeğinizi yıkamadan önce taramanız hem şampuanlama aşamasında kıllarının birbirine karışmasını önler hem de banyo esnasında dökülecek kıl miktarının azalmasına yardımcı olur.