Kedimi sahiplendim, şimdi ne yapmalıyım?

Güncelleme tarihi: Oca 26

Kedi dostunuzla hayatınızı birleştirmeye karar verdiniz ama ne yapmanız gerektiğini bilmiyor musunuz ? Eve alışma süreci nasıl olacak? Eve gelmeden önce hangi malzemeleri almalıyım? Onun rahatı ve sağlığı için ne yapmalıyım? Evimdeki bitkiler kediler için zararlı mı? Gelin kafanızdaki soru işaretlerini cevaplayalım.

1. Kedimi eve nasıl Getirmeyelim?

Sahiplenme aşamasında karar verdiniz ve dostunuzu eve getirecekseniz bir adet kedi taşıma kutusu (box) almanız en doğrusu olacaktır çünkü kediler kendini güvende hissetmediğinde veya sıkıldığınızda kucağınızdan ya da arabanızdan çıkıp kaçma eğilimindedir. Aynı zamanda sokaktaki diğer köpek-kedinin saldırısına uğrama riski vardır. Güvenli bir box tüm bu tehlikelerden kedinizi koruyacaktır. Eğer hava soğuk yada yağışlıysa özel bir araba ya da taksiyle dostunuzu taşımanız hastalık ve stres riskini azaltacaktır.

2. Hangi malzemeleri öncelikli olarak almalıyım, alış-veriş listemde neler olmalı?

İlk olarak kedi maması: mama kedilerin beslenmesinde en önemli kaynaktır ve dikkatli seçilmelidir sahiplenmeden önce kedinizin önceden yediği mamayı bilmelisiniz ve mamayı kolay alışması ve ishal vb. hastalıklara yakalanmaması için hızlı değiştirmemelisiniz.

İkinci olarak kum ve kum kabı: kediler alıştıktan sonra tuvaletlerini her zaman kuma yapmak isteyeceklerdir eğer aksi bir davranış varsa bu bir bozukluktur

bunun için;

https://www.vetsozluk.com/post/kedilerin-kumunu-kullanmama-sebepleri yazımızı okuyabilirsiniz.

Kullandığınız kum topaklaşan ve mümkünse iri taneli olmalıdır. Kokusunu kendi zevkinize göre seçebilirsiniz ancak bazı kokukar kedinizde alerjiye sebep olabilir, onu iyi gözlemlemelisiniz.

Üçüncü olarak mama ve su kabı: eğer hemen alamadıysanız endişe etmeyin. Evinizdeki tabak ve kaseleri ilk aşamada bu amaçla kullanabilirsiniz. Ancak ergonomik ve temizlik kolaylığı açısından onlar için özel üretilmiş kaplardan bir gün mutlaka almalısınız.

Dördüncü olarak tırmalama tahtası : kediniz hem rahatlamak hem de tırnaklarını törpülemek için bir yerleri tırmalamak ister bunun için en uygun cisim onlar için üretilmiş bir silindir tırmalama tahtasıdır.

Beşinci olarak oyuncaklar: kediler partnere ihtiyaç duymaz onlara siz varken bile oynayabileceği .interaktif oyuncaklar sunmalısınız . Bakınız : http://www.roportajgazetesi.com/twitter-kedi-yasemin-salgirli-roportaji-c2777.html.f5 .

Diğer bir temel ihitiyaç sudur! Bölgenizde ki çeşme suyu güvenli değilse onlara da kendi içtiğiniz filtrelenmiş veya hazır sudan vermelisiniz. Kediler taze su içmek isterler kendi suları varken sizin bardaklarınızdan , toletten yada saksıların sularından içme nedenleri budur. Onlar için evin farklı yerlerine su koyup sık sık tazeleyin.

3. Kediniz için evinizi güvenli hale nasıl getirebilirsiniz?

Onun rahat uzanabileceği minder yada battaniye bulundurmalısınız. Evinizde devrilebilcek düşebilecek bazı zararlı eşyaları duvara sabitlemeli ya da kaldırmalısınız. Evinizde bitkiniz varsa bunun onlar için zehirli olabileceğini bilmelisiniz. Bu bitkileri kaldırmalı yerine kediler için toksik olmayan bitkiler alabilirsiniz .

www.cocodema.com sitesi bu konuda biz kedi dostu olanlara satın almalarda önemli bir yol gösterici.