Kedilerde ve köpeklerde aşı takvimi

Güncelleme tarihi: Şub 21

Kedi ve köpeklerin aşılama takvimi nasıldır? Hangi aşılar zorunludur? Kedi köpek aşıları nasıl yaptırılır? Kedimi ve köpeğimi neden aşılamalıyım? Gelin tüm bu soruları cevaplayalım.

Aşılar neden önemlidir?

Aşılar patili dostlarımızı önemli viral ve mikrobiyal hastalıklara karşı korurlar. Aşıların koruduğu hastalıkların hemen hemen hepsi ölümcül ya da tedavisi zor ve maddi-manevi açıdan sizi yıpratacak durumlardır. Aynı zamanda yasal olarak da kuduz aşısını yaptırmalısınız, aksi taktirde yurtiçi-yurtdışı yolculuklarda dostunuzu yanınıza alamazsınız (ülkelere göre yapılması gereken aşılar değişkenlik gösterebilir). Tüm bunları göz önüne aldığımızda anlıyoruz ki yapılacak en iyi şey aşılama takvimine uygun bir biçimde hekiminizle görüşerek dostumuzun aşısını yaptırmak.

Dünya Küçük Hayvan Veteriner Hekimleri Derneği (WSAVA), Aşı Rehberi’nde:

Core(Mutlaka yapılması gereken) aşılar:

Köpekler için; CDV, CPV-2, CAV, RABİES(KUDUZ )

Kediler için; FELİNE PARVOVİRÜS, FELİNE HERPES VİRÜS TİP1, FELİNE CALİCİVİRÜS, RABİES(KUDUZ)

Aşı öncesi dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Aşılar genel bir ifadeyle zayıflatılmış, öldürülmüş ya da patojenitesi olmayan hastalık etken içeriğinin vücuda verilip vücudun o etkenin zayıf haline daha kolay bir immun yanıt gösterip hastalığa karşı bağışıklık geliştirmesi prensibine dayanır.

Dostunuzun bağışıklığında bir bozukluk olması durumunda aşı ya işlevsiz kalacaktır ya da beklenenden daha büyük bir yan etki oluşturarak dostunuzun sağlığını riske atacaktır. Bunun için yapılacak şey onu ev ortamında iyi gözlemleyip farklı durumları ve varsa kullandığı ilaçlarını hekiminize tam olarak anlatmaktır. Hekimiz ilk aşılara başlamadan önce kan testi isteyip dostunuzun genel kan tablosunu değerlendirecektir.