Kedilerde Depresyon

Kediler ülkemizde ve dünyada en çok beslenilen evcil hayvanlar arasında yerini alır. Evcil hayvan beslemede kedilerin tercih edilmesinin birçok sebebi vardır. Şüphesiz en çok ön plana çıkan sebeplerden biri de kedilerin köpekler gibi sürekli olarak dışarı çıkma ihtiyacı hissetmemesidir. Yani en azından tuvalet ihtiyaçları gibi temel ihtiyaçlarını karşılamada dışarıya çıkmak zorunda değillerdir. Kedilerin dışarı çıkmak zorunda olmamaları da, işkolik ya da yaşam temposu yoğun olan insanların yararınadır. Hem kedilere karşı nispeten sorumsuzluk sergilememiş olurlar, hem kedi sahiplerinin vicdanları rahat olur. Fakat kimi zaman bazı evcil hayvan sahipleri kedilerinin evde uzun süre yalnız kalmasından dolayı "acaba kedim depresyona mı yakalandı" diye düşünüyor olabilir. Gelin kedi depresyonu konusuna birlikte göz atalım:

Kedilerde Depresyon

İnsanlar gibi tıpkı kediler de zaman zaman depresyona girebilir. Ancak kediler, insanlar gibi duygularını konuşarak anlatamazlar. Yine de farklı şekillerde dertlerini anlatmaya çalışırlar. Eğer kediniz olağandışı tavırlar sergiliyorsa ya da sizden korkuyorsa depresyonda olabilir. Kediniz kendini çok fazla yalıyor veya kendini hiç temizlemiyorsa, sürekli bir yerde saklanıyorsa duygusal olarak hasta olabilir. Aşırı miktarda kedi maması tüketimi, kusması ya da iştahsız olup hiç mama yememesi de depresyonda olduğunu ifade edebilir. Durduk yere etrafı yalaması, aşırı tüy dökmesi, tuvalet alışkanlığının dışına çıkması da zaman zaman görülen depresyon belirtilerindendir. Elbette bu belirtiler başka hastalıklardan kaynaklı da olabilir, o yüzden bu belirtilerden birini veya birden fazlasını gösteren kedilerin direkt depresyonda olduğunu söylemek çok zor.

Kediler Neden Depresyona Girer?

Kedilerin depresyona girmesinin sebepleri arasında taşınma gibi mekan değişiklikleri en ön sırada yerini alır. Kedilerin rutin yaşamlarını değiştirmek genelde onları depresyona sokar. Ayrıca eve başka bir hayvanın daha gelmesi, yaşam alanını paylaşmak da depresyon sebebi olabilir. Her kedide görülmesi olası olan depresyonun sebepleri elbette farklılık gösterebilir. Ancak bazıları, kedilerde görülen depresyonlarda ortak nedenler olarak görülebilir. Örneğin sahibinin vefat etmesi, kedinin başka birine sahiplendirilmek üzere verilmesi, evde tek başına çok fazla kalması, ilgi görmemesi, alışmış olduğu yaşam koşullarının değişmesi, sevdiği mamayı yiyememesi, evdeyken sokağa bırakılması ya da sahibini uzun süre görmemesi ortak depresyon nedenleri arasında yer alır. Bu bakımdan bireylerin dikkatli davranması gerekir.

Kedilerde Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Depresyon dönemine giren kedilerde bazı durumlar kendini oldukça elli eder. Bu durumları gözlemleyerek kedilerinizin depresyon yaşayıp yaşamadığını anlayabilirsiniz.