Kediler için Zararlı Bitkiler

Evde beslediğim bitkiyi kedim yedi ve kusmaya başladı? Evde hangi tür bitkileri beslemeliyiz/beslememeliyiz?

Kediler içgüdüsel olarak bir şeyleri çiğnemeye yatkın oldukları veya bu bölgeleri oyun alanı olarak gördüklerinden ya da susuz kaldıklarında bitkilerin yapraklarındaki suyu içmeye çalıştıkları için bitkileri yeme-ısırma davranışı sergileyebiliyor, fakat sonuçlar biraz olumsuzluk yaratabiliyor. Bu yüzden evde beslediğimiz bitkileri seçerken biraz daha dikkatli olmamız gerekebilir. Gelin şimdi hep birlikte bu bitkileri inceleyelim, evimizde hangi tür bitkileri beslemeliyiz veya beslememeliyiz inceleyelim.

1- Aloe Vera: Aloe vera her ne kadar Mısırlılar tarafından ölümsüzlüğün bitkisi, Kızılderililer tarafından da cennetin asası olarak adlandırıp, insanlar için tedavi edici bir bitki olsa da kedilerimizde bu durum söz konusu değildir. İçerisindeki jel yenilebilir durumdadır fakat kabuk kısmı kedilere zararlı olan bölümüdür. Yutulması durumunda uyuşukluk, kusma ve ishale neden olur.

2- Zambak: Evde yetiştirilen bitkilerden aralarında en tehlikeli olanıdır. Ağız, dil ve dudaklarda tahriş, aşırı salyalama, kusma gibi belirtiler oluşturur. Küçük bir miktarda yenilmesi halinde böbreklerin iflas etmesine ve acil müdahale edilmezse ölüme neden olabilir. Polenleri kedilerde iç organ hasarına neden olabilmektedir.

3- Begonya: Hemen her türü kediler için toksik bir bitkidir. Çoğunlukla toprak altındaki kök kısmı toksiktir. Yenmesi halinde kusma, aşırı salyalama gibi semptomlar gösterirler.

4- Papatya: Kontakt dermatit, kusma, anoreksiya, alerjik reaksiyonlara sebep olabilir fakat papatya yağı kedilerde göz iltihaplanmaları ve alerjilerin tedavisinde katkıda bulunur. Çiçeklerden ziyade yağlarının kullanımı hayvanlarımız üzerinde olumlu etkilerini saymakla bitiremeyiz.

5- Deve Tabanı (Monstera Deliciosa): Deve tabanı bitkisi çok fazla çözünemeyen kalsiyum oksalat içerir. Bu durum kediler için toksik bir durum yaratır. Yenilmesi halinde dudakların ve ağızın yanması, aşırı salyalama gibi semptomlar görülebilir.

Bu listeyi bu şekilde uzatabiliriz. Diğer toksik bitkiler arasında kuşkonmaz (meyvesi ve çekirdeği toksik etki gösterir), mısır bitkisi (öğütülmesi halinde besleyici olabilir fakat yapar kısmında saponin grubu içermesinden dolayı toksik etkisi vardır), açelya ve salon sarmaşığı bulunur.

Toksik olmayan bitkiler: Kılıç yapraklı eğrelti otu, orkideler, dua çiçeği, Afrika menekşesi.

Peki bitkilerden vazgeçemiyoruz fakat evcil hayvanımızın da zarar görmesini istemiyorsak ne yapabiliriz?

Bitkinin toprağını alüminyum folyo ile kaplayabiliriz (kediler alüminyum folyoyu sevmezler), toprağa kürdan yerleştirebiliriz, kedimizin suyunu devamlı değiştirip taze tuttuğumuz sürece evdeki bitkilere karşı olan ilgilerini biraz da olsa azaltabiliriz ya da eve kedi çimi ekimi yapabiliriz.