Kedi sahiplenme

En son güncellendiği tarih: Oca 26

Nasıl kedi sahiplenirim? Kedi sahiplenme yöntemleri nelerdir? Kedi nasıl eve alıştırılır? Ücretsiz kedi sahiplenme - ücretli kedi sahiplenme konularına değindik.

Günümüzde hayvanlarla kurduğumuz dostluk bağının artması ve hayvan bakımıyla ilgili hizmetlerin yaygınlaşması sahiplenme oranlarını da yükseltmiş durumda. Siz de bir kedi sahiplenmek istiyor ancak bir türlü cesaret edemiyor musunuz, gelin hep beraber kafanızdaki sorulara cevap verelim.

1. Kedi nasıl sahiplenilir ?

Öncelikle kedi bakmanın inceliklerini bilmek durumundasınız , bir kedinin 2 ayda bir düzenli iç-dış antiparaziter uygulamaları ve yıllık aşı programları vardır , hem de onun ve sizin iyiliğiniz için 1 yaşına geldiğinde veteriner hekiminize danışarak kısırlaştırma işlemini uygulamayı tercih edebilirsiniz. Kediler kuru ve yaş mama tüketir, kullandığınız mamanın kalitesi onun sağlığını ve mutluluğunu doğrudan etkiler . Kediler reflektif olarak kuma dışkılarını yaparlar. Sağlıklı ve biraz alışkanlık kazandırılmış her kedi böyle yapacaktır. Elbette bütün bunların maddi manevi zorlukları var ancak ömrü boyunca hayatını sizinle paylaşacak patili dostunuz için buna değer diye düşünüyorsanız; haydi başlayalım.

A. Ücretsiz sahiplendirme nedir , nasıl ulaşabilirim?

Ücretsiz sahiplendirme sokakta bulunan , terk edilmiş , eski sahibinin imkansızlıkları yüzünden vs. bir yuvası olmayan kediler için yapılmaktadır. Satın almanın vicdani ve toplum sağlığı boyutu günümüzde sıklıkla eleştirildiği için günümüzde daha çok kedi ücretsiz bir biçimde yuva sahibi olmaktadır, ücretsiz sahiplendirme yapan insanlar bir ilan açıp bunu sosyal medya ve web sitelerinde paylaşmaktadır , sizle görüşüp durumunuzu ve konumunuzu uygun bulursa bir sahiplenme sözleşmesi ile size dostunuzu teslim ederler. Sözleşmenin tam bir yasal dayanağı maalesef yoktur ve malı kasten kaybetme benzeri bir hukuki bir prosedür uygulanır. Yine de belgeyi iyi okumalı ve siz de sahiplendiren kişiden bilgilerini iyi bir şekilde almalısınız, bir sorun çıkarsa ona ulaşmalısınız.

Ücretsiz sahiplendirme ilanı bulabileceğim bazı siteler:

petlebi.com; çoğunlukla güvenilir ama yine de el altından ücret isteyenleri siteye şikayet edebilirsiniz.

petarkadas.com; pek bilgimin olmadığı ama özellikle Ankara ve İzmir için aktif olan bir site.

Sahibinden.com; çok geniş bir kullanım ağı olan bu site hayvanlar ve ücretsiz sahiplendirme kategorilerini oldukça genişletti ama ilanlardan gözlemlediği kadarıyla kullanıcıların bazıları sahte bilgi paylaşmış olabilir; birkaç hayvan sever tepki göstermiş.

İnstagram sayfaları; birçok güvenilir ve kolay ulaşılabilir sayfa mevcut etiket kısmına anahtar kelimeleri yazarak bile ulaşabilirsiniz.

Ankara için @adoptme_06, @ankarahayvansahiplendirme

B. Ücretli Irklara Nasıl Ulaşabilirim?

Spesifik olarak aradığınız bir ırk varsa ve bu ırka ücretsiz sahiplendirmeyle ulaşamıyorsanız önünüzdeki tek seçenek satın almaktır. Bunun için petshoplar, ev yetiştiricileri ve elindeki kedisini ücretli vermek isteyenlere ulaşmalısınız. Ancak yetiştirilen ırkların pet shop üretim tesislerinin bir çoğunda hastalıklı bir şekilde verildiğini ve bazen zulüm gördüğünü bilmekteyiz.

Ev yetiştiricileri daha iyi bir seçenek olsa da birçoğu üretim izni ve vergi levhası olmadan bu işi yapmaktadır ve bu da kimi zaman ceza almanıza ve dolandırılmanıza sebep olabilir.

2. Sokakta Bir Kedi Buldum Ne Yapmalıyım?

Sokakta görüp sahiplenmek istediğiniz bir can varsa öncelikle kedi kutusu olarak tabir ettiğimiz bir boxa sahip olmalısınız ki onu aldığınızda buna koyup güvenle veteriner kliniğine veya evinize götürebilesiniz. Sokakta yaşamış olan hayvanlarda hastalık bulunma ihtimali yüksek olduğu için öncelikle kesinlikle bir veteriner hekime muayene ettirmelisiniz. Eğer kendini temizleyemeyecek kadar pisse onu özel kedi köpek şampuanları ile yıkayabilirsiniz. Eğer çok hırçınsa ve size müsaade etmiyorsa bir pet kuaför veya veteriner kliniği ile görüşebilirsiniz.